دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتخابات دوومیدانی| حدادی رئیس جدید فدراسیون شد/ انصراف ۳ کاندیدا؛ مدیرعامل اسبق پرسپولیس نیامد

انتخابات دوومیدانی| حدادی رئیس جدید فدراسیون شد  انصراف ۳ کاندیدا؛ مدیرعامل اسبق پرسپولیس نیامد
در مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی ۳ کاندیدا انصراف دادند و در نهایت احسان حدادی رئیس جدید این فدراسیون شد.
کد خبر : 919899

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی از ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه) به ریاست محمدشروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و با حضور سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و مطیعی سرپرست فدراسیون و اعضای مجمع در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. این انتخابات ابتدا قرار بود ۲۱ خردادماه برگزار شود، اما در پی عدم ابلاغ احراز صلاحیت‌های برخی ار کاندیدا‌ها لغو و به ۱۱ تیرماه موکول شد.

برای انتخابات فدراسیون دوومیدانی ۸ کاندیدا به نام‌های مهران تیشه‌گران، احسان حدادی، هاشم خزایی، مصطفی زرین افضل، هاشم صیامی، ایرج عرب، روح‌الله عسگری و عباسعلی مدیح، تایید صلاحیت شده بودند.

ایرج عرب مدیرعامل اسبق پرسپولیس و هاشم خزایی به صورت مکتوب خطاب به دبیر مجمع انصراف خود را اعلام کردند. عرب در مجمع حضور نداشت و غایب بود تا بدین ترتیب انتخابات با ۶ کاندیدای باقیمانده برگزار شود.

سیروس زارع، هادی سپهرزاد و محمدرضا کافی بعنوان نمایندگان هیات‌های استانی، کمیسیون‌ها و باشگاه‌ها با رای اعضای مجمع در جایگاه ناظرین روند برگزاری انتخابات نشستند.

در ادامه کاندیدا‌ها پشت تریبون قرار گرفته و صحبت کردند. مصطفی زرین افضل یکی دیگر از کاندیدا‌ها نیز به صورت مکتوب خطاب به دبیر مجمع انصراف خود را از ادامه روند رقابت جهت تصدی پست ریاست فدراسیون دوومیدانی اعلام نمود.هاشم صیامی رییس سابق فدراسیون سومین کاندیدایی بود که پشت تریبون قرار گرفت و پس از صحبت، انصراف خود را اعلام نمود.

در نهایت بعد از رای گیری احسان حدادی  با کسب ۴۰رای از ۶۰رای ماخوذه برای مدت چهار سال به عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد. در این انتخابات مدیح 17 رأی، عسگری یک رأی و تیشه گران یک رأی به خود اختصاص دادند. ضمن اینکه یک رأی نیز باطله بود.همچنین با توجه به تصمیم مجمع قرار بر این شد اعضای هیئت رئیسه فدراسیون در مجمع فوق‌العاده که دو ماه دیگر انجام خواهد شد، معرفی شده و انتخاب شوند.پس از انتخاب حدادی به ریاست دوومیدانی، مهران تیشه‌گران مدعی شد انتخابات باطل است و به دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

اسبقیان: به مبینی نیاز داشتیم مجوز حضورش در انتخابات را صادر نکردیم

شروین اسبقیان در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی گفت: به احسان حدادی تبریک می‌گویم که به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد. از همه کسانی که طی سال‌های اخیر در فدراسیون دوومیدانی زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم. وزارت ورزش به خدمات مهدی مبینی نیاز داشت و مجوز حضورش در انتخابات صادر نشد.

وی افزود: ما به عنوان وزارت ورزش همواره گفته‌ایم که هیچ نظری روی نامزدها در هیچ انتخاباتی نداریم. تا الان هیچ توصیه‌ای به کسی برای رای دادن به فرد خاصی نکرده‌ام. شعور مجامع بالاست و تصمیمات خوبی گرفته می‌شود، چون معتقدیم کارشناسان ورزش در مجامع حضور دارند.

وی گفت: از حدادی حمایت می‌کنیم و در کنارش خواهیم بود. ان شاالله افتخارآفرینی در دوومیدانی در حضور او استمرار پیدا کند. دوومیدانی برای وزارت ورزش بسیار مهم است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

هاشمی: همه جامعه دوومیدانی از حدادی انتظار دارند

به گزارش آنا، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی اظهار کرد: آرامش خوبی را در تمام فدراسیون ها شاهد هستیم و اصلی ترین دغدغه ما قبل از حضور کیومرث هاشمی سرپرستی فدراسیون‌ها بود و آثار آن را در سهمیه های کسب شده می بینیم. خوشبختانه پس از حضور او انتخابات فدراسیون ها به خوبی در حال برگزاری است.

وی درباره انتخابات دوومیدانی ادامه داد: اعتقاد ما این است که در کنار دوومیدانی باشیم و به احسان حدادی هم تبریک می گویم. او روی سکوهای ملی، جهانی، آسیایی و المپیک بوده است و با انتخابش به عنوان رئیس فدارسیون قطعا کارش سخت تر خواهد بود و همه جامعه ورزش و دوومیدانی از او انتظار خواهند داشت. 

دبیرکل کمیته ملی المیپک با اشاره به اینکه گرانترین بلیت المپیک برای دوی۱۰۰متر المپیک است، گفت: بلیت مسابقات دوومیدانی  حدود ۲ هزار یورو است اما ما در ایران سهم چندانی از مدال‌های دوومیدانی نداریم. به همین خاطر کار حدادی بسیار سخت است و ما هم در کنار او خواهیم بود و حمایت می‌کنیم. قطعا با نام بزرگی که دارد می تواند در بحث تامین مالی و بازاریابی و اسپانسر موفق باشد. 

وی در پایان افزود: رویداد را در‌پیش داریم و کاروان در حال آماده سازی است. انتطار ما حداقل کسب ۵ سهمیه برای دوومیدانی بود اما در دوران سرپرستی نشد و با ۲، ۳ سهمیه اعزام خواهند شد. اعضای مجمع باید کمک حال فدراسیون باشند تا بتوانیم موفق باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته